Een aankoop betwisten
Voor een betwisting met een Visa debetkaart of gewone debetkaart verwijzen wij u door naar uw bankagentschap.
Bij niet-herkende of onterechte betalingen en in geval van fraude met Visa of Mastercard krediet- of prepaidkaarten kan Worldline bijstand verlenen.
Als je zeker bent dat een aankoop onterecht is, kun je onze elektronische betwistingsformulieren hieronder gebruiken zodat wij dit verder kunnen onderzoeken. Wij openen pas een dossier als het formulier volledig en correct is ingevuld. De betaling van de aankoop moet wel al geboekt zijn. Dat wil zeggen dat deze op je uitgavenstaat is vermeld (je maandelijkse afrekening van je krediet- of prepaidkaart) of als transactie is geboekt in de app van de bank.
Let ook op met een gereserveerde waarborg voor een hotelkamer of een huurauto. Een gereserveerd bedrag wordt meestal na verloop van een paar dagen automatisch weer vrijgegeven.
Belangrijk: als je het slachtoffer bent van oplichting, of heel sterke vermoedens hebt van fraude met je kaart, aarzel dan niet en blokkeer je kaart direct via Card Stop (24/7).
Als blijkt dat de betrokken betaling jou inderdaad niet aangerekend mag worden, krijg je snel je geld terug. Kijk om zeker te zijn eerst na of de details van de aankoop je niet kunnen helpen om de betaling te herkennen.
Als u een beroep wilt doen op de (reis)verzekering verbonden aan de kredietkaart, moet u contact opnemen met de uitgevende bank van deze kredietkaart.
Hier een paar nuttige tips:
- Kijk de betalingsdatum na (op een uitgavenstaat wordt dit de transactiedatum genoemd). Heb je op dat ogenblik een betaling uitgevoerd? Het kan ook om een oudere betaling gaan die nu pas wordt afgerekend.
- Zegt het bedrag je iets? Kijk ook het bedrag na in vreemde valuta indien van toepassing.
- Gebruikt iemand anders je kaart weleens? Zo ja, heeft deze persoon onlangs iets gekocht?
- Heb je een abonnement lopen op je kredietkaart?
- Zoek de naam op. De informatie die je vindt, helpt je misschien de betaling te herkennen.
Faillissement Momentum Travel
- Momentum Travel is aangesloten bij het garantiefonds reizen die op de hoogte is van de huidige situatie.
- Er mag geen betwisting ingediend worden via de betaalschema’s indien het garantiefonds reizen de zaak opvolgt.
- Wij vragen U dan ook om contact te nemen met het garantiefonds reizen via de site www.gfg.be, of via het e-mail adres mail@gfg.be voor de terugbetaling van uw reis of eventueel voor een andere oplossing.
Wat wens je te betwisten? Maak hieronder je keuze.

Betwisting van een aankoop waaraan je niet hebt deelgenomen
Je herkent de aankoop helemaal niet. Je hebt hem zelf niet gedaan.

Betwisting van autoverhuur / hotel / cruise / luchtvaartmaatschappij
Je kreeg onterechte kosten aangerekend of het bedrijf is failliet.

Betwisting van een aankoop waaraan je hebt deelgenomen
Je hebt de aankoop gedaan, maar er is een probleem opgetreden.

Betwisting van een geldopneming
Je ontving geen of te weinig geld van de bankautomaat.