Door een technische incident bij een derde partij (niet Worldline) werden klanten van verschillende banken twee keer gedebiteerd voor het bedrag dat zij dit weekend betaalden bij supermarkt Carrefour. De teams werken momenteel hard aan een oplossing. Klanten krijgen het bedrag automatisch op hun rekening teruggestort en hoeven hier geen actie te ondernemen. We begrijpen dat dit vervelend is voor onze klanten en verontschuldigen ons voor het ongemak. 

Mijn kaart

Hier vind je de voordelen van krediet- en prepaidkaarten van Visa en Mastercard en de mogelijkheden die ze bieden in de winkel, op reis en op internet.

  • Ben je op zoek naar basisinformatie of wil je het verschil weten tussen een kredietkaart en een prepaidkaart?
    Consulteer dan de rubriek Aan de slag waar je informatie vindt over alle soorten kaarten en hun voordelen. Zo weet je meteen welke kaart het best bij je past. 
  • Ben je een trouwe gebruiker en wil je weten hoe je je kaart optimaal kunt gebruiken?
    In de rubriek Betalen vind je informatie over de betaalmogelijkheden met een betaaltkaart.
  • De rubriek Op reis beantwoordt al je vragen over kaartgebruik in het buitenland.
  • Heb je vragen of problemen met je kaart? Consulteer dan de pagina’s onder Kunnen we je helpen? Daar vind je naast een FAQ ook aanvraagformulieren (betwistingen, informatie ...) en onze contactgegevens.

Samen tegen de verspreiding van COVID-19: Banken trekken de limieten op voor contactloze betalingen.

 

  • Contactloos betalen is niet alleen veilig maar ook hygiënisch: mensen raken het toetsenbord van de betaalterminal niet of minder vaak aan.
  • De transactionele limiet voor contactloze kaartbetalingen zonder pincode wordt in België opgetrokken van 25 naar 50 euro per kaartbetaling:
    de kaarthouder moet de pincode pas intikken bij een betaling van meer dan 50 euro.
  • Voor wie verschillende opeenvolgende contactloze kaartbetalingen doet, wordt ook de cumulatieve limiet opgetrokken naar 100 euro.
  • Vanaf 14 april zullen de betaalterminals die vandaag - binnen de huidige quarantainemaatregelen - actief zijn, stapsgewijs aangepast worden aan de nieuwe limieten.

 

Benieuwd naar meer?
Lees er alles over op                                     
https://www.febelfin.be/nl/press-room/banken-trekken-limieten-voor-contactloze-kaartbetalingen-zonder-pincode-op

  


 

Worldline stelt stijgende aantal fraudepogingen vast na aankopen via fraudeleuze webshops 

We raden specifiek aan om extra waakzaam te zijn voor advertenties met zeer hoge kortingen op sociale media zoals Facebook en Instagram. Via de advertenties kom je terecht op onbekende webshops met een extensie .be of .nl, waarachter valse buitenlandse websites verborgen zitten.   

Worldline raadt aan om op elk moment alert te blijven bij het online shoppen en zich niet te laten misleiden door onrealistische kortingen. Zoek meer informatie op over de webwinkel waar je wil kopen en kijk na of de website alle informatie weergeeft over het terugsturen van goederen, de betaalwijze...

 

Opgelet!

Je bank, Visa, Mastercard of Worldline vragen nooit vertrouwelijke gegevens op via e-mail of SMS. Reageer hier dan ook niet op. En meld dergelijke mails aan de federale politie.