nl fr
Wat als uw kaart niet meer werkt?
Wat als uw kaart niet meer werkt?

In uitzonderlijke gevallen kan uw betaling niet doorgaan. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Hier vindt u meer uitleg over het hoe en waarom.


Om welke redenen kan een kaart geweigerd worden?

De kans bestaat dat een geldautomaat of een betaalterminal uw bankkaart weigert. Meestal bestaat hiervoor een eenvoudige reden:

  • De chip of de magneetstrook van uw kaart is defect.
  • U hebt driemaal een verkeerde pincode ingegeven. Aan een betaalterminal wordt de transactie geweigerd. Aan een geldautomaat wordt uw kaart automatisch ingeslikt.
  • In het geval van een bankkaart kan het zijn dat er niet voldoende geld op uw rekening staat. Als het gaat om een kredietkaart, kan de limiet van uw kaart overschreden zijn.
  • De uitgever van uw kaart vermoedt dat de kaart werd misbruikt en heeft ze preventief geblokkeerd.

Wat als uw kaart wordt geweigerd?

Ga met uw geweigerde kaart naar uw bank of andere kaartuitgever. Hier zal men ervoor zorgen dat u uw kaart zo snel mogelijk opnieuw kunt gebruiken.

Om welke redenen kan een kaart ingeslikt worden?

Er zijn verschillende redenen waarom uw kaart aan een geldautomaat kan worden ingeslikt. Neem contact op met uw bank wanneer dit gebeurt.

  • Wanneer u driemaal een verkeerde pincode ingeeft, wordt uw kaart automatisch ingeslikt. Daardoor wordt vermeden dat iemand onbeperkt uw pincode probeert te achterhalen.
  • Als u uw bankkaart vergeet in de gleuf van de geldautomaat, wordt uw kaart na enkele seconden ingeslikt. Op die manier kan uw kaart niet in verkeerde handen terechtkomen. 

Wat als uw kaart wordt ingeslikt?

Uw kaart is ingeslikt en het gaat niet om de bovengenoemde gevallen? Bel zo snel mogelijk naar Card Stop op het nummer 070 344 344. Zo vermijdt u eventuele misbruiken met uw kaart.